![Forum www.orts.fora.pl Strona Główna](http://pkor.trainsim.pl/data/inne/forum_logo.png) |
www.orts.fora.pl Polskie forum symulatora kolei Open Rails
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soczew
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Płock
|
Wysłany: Wto 13:56, 05 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Castor napisał: | Przeczytałem na FB wiadomość, którą podałeś, ale ponowne dzięki za zainteresowanie. Zatem spróbuję na wersji stabilnej, a następnie na MG 1.3E z linku, który jest na forum Elvas Tower, ponieważ bardziej pasującej wersji do opisu z FB w sieci nie znalazłem. Jeżeli chodzi o samą instalację, wszystko jest wrzucone poprawnie. Zabieram się za testowanie. |
Wersja o którą pytasz to Open Rails 1.3E MonoGame. Różni się tym od wersji oficjalnej że jest na silniku Monogame a nie XNA. Wygląda lepiej graficznie, lepsze cienie, multisampling i może działać w architekturze x64. Jest ona stabilna, tzn. działają na niej wszystkie trasy, również L351 która jako jedyna ma inne skrypty sygnalizacji. Wersje Open Rails Monogame i NewYear MG nie obsługują skryptów sygnalizacji L351..
Ostatnio zmieniony przez Soczew dnia Wto 13:58, 05 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Castor
Dołączył: 03 Sty 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:44, 05 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Super. Wychodzi na to, że miałem na myśli dobrą wersję OR 1.3E MG, ale teraz wiem na 100%, że to właśnie ta. Dzięki, @Soczew.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
piotrln
Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 0:37, 13 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Mam zaj korek przed Krzyżem, a mam najnowszą wersje tej tasy. Nie wyhamowałem i przejechałem przez składy co blokują, jade dalej, O co tu chodzi?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
damian97
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 2:12, 13 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
na jakiej wersji OR grasz?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
piotrln
Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:15, 13 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
1.3 .1
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
damian97
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:27, 13 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
to mi nic nie mówi, większość to 1.3.1... i coś jeszcze tutaj powinno być. W readme jest napisane że TT działa poprawnie tylko na stabilnej wersji OR. Ostatnia stabilna wersja to 1.3.1.4328
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
piotrln
Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 22:52, 13 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
No i tą mam
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
Emil S
Prowadzący forum
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 209
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 0:05, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Niestety OR może nie radzić sobie z obsługą tak dużych timetable na słabszych komputerach. Jest to ogromne timetable, z wieloma manewrami, pociągami, trafikiem, i zapewne coś się posypało. Niestety, pod tym kątem oprogramowanie OR nie jest tak stabilne i wydajne. Nie jest to przewidywalne, bo u większości użytkowników działa jak należy, a czasami zdarzy się taki przypadek właśnie. Być może kolejne uruchomienie OR pomoże, a jak nie to spróbuj jakiś pociąg o wcześniejszej godzinie, tak zanim powstanie korek. Kolejną sprawa, czy pobrałeś to timetable i trasę niedawno czy na samym początku po wydaniu? W tej pierwotnej wersji, z tego co pamiętam były drobne błędy, ale już teraz wszystko powinno chodzić poprawnie od technicznej strony, ale jeżeli to fanaberie OR to niestety ciężko cokolwiek poradzić.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
damian97
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 1:15, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Nie wiem Emil... u mnie na starym kompie na którym mam i5 i 4Gb ramu chodzi prawidłowo owszem czas wgrywania i fps na tym sprzęcie to tragedia ale korków nie ma. Wiem że rozkłady potrafią się sypnąć gdy ktoś próbuje sobie na własną rękę podmienić skład albo jedzie ile fabryka dała lub za wolno przez co jedzie niezgodnie z rozkładem... trudno powiedzieć w czym problem? Zazwyczaj na stabilnej wersji działa prawidłowo, no i o korku w Krzyżu jeszcze nikt nie informował najczęściej Dąbie się korkowało przy bocznicach i kiedyś ktoś wstawiał screeny ze Stargardu.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
piotrln
Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 1:49, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
W Krzyżu stoją dwa wagony bez lokomotywy . I właśnie tam kierune mój barbakan
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
damian97
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:21, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
daj screena spróbuję zidentyfikować te wagony
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
mardok
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:23, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Być może to jest problem z sygnalizacją, która sobie nie radzi z takim ruchem i taki korek powstaje. Ilość ramów pamięci i procesora nie wpływa na stabilność działania TT. Jeśli TT jest zapisane w trybie binarnym to też może być powód korków na trasie. Ogólnie ciężko powiedzieć trzeba dokładnej analizy, żeby stwierdzić co tam się dzieje. Znając życie to jest jakaś mały, ale ciężko zauważalny problem. Właśnie jeśli chodzi o OR to jest spory minus dla początkujących jeśli chodzi o diagnostykę problemu i niestety w pliku logowania tj logu czasami ciężko wnioskować jaki jest problem. Ale może kiedyś to się zmieni. Natomiast teraz trzeba się dobrze zapoznać i samemu testować tworzyć TT i różne manewry, żeby zrozumieć działanie OR.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
piotrln
Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:12, 14 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Mam i5 2,5 ghz, 8 gb ram, geforce gtx 1050- 2 gb ram. To za słaby komputer na to ?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
damian97
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 0:14, 15 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Pisałem ja i Mardok że moc kompa nie ma raczej wpływu na TT. Wrzuć screena bo sam jestem ciekaw co to za wagony szlak Ci blokują.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
maercin
Dołączył: 18 Lis 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 19:54, 19 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Czołem, mam problem z linią 351. wyskakuje błąd jak poniżej posta.
Błąd pojawia się za każdym razem, kiedy próbuje zacząć w Poznaniu, Szczecinie głównym albo Świnoujściu.
Co ciekawe, jak uruchomiłem sim na jakiś pośrednich stacjach to symulator śmiga jak ta lala z kolei w takim scenariuszu, mijam spokojnie Szczecin Dąbie i ruszam dalej, błąd znowu się pojawia i automatycznie zamyka symulator. W miarę jak zbliżam się do wspomnianych miejsc.
Preferuje pokonywanie tras w opcji "Explore Route", żeby sprzęt nie zamulał, więc początkowo pominąłem w ogóle pliki Timetable. Ale żeby jakoś opanować sytuacje, ściągnąłem komplet plików i zainstalowałem standardowo w odzielnym folderze całość. Błąd nadal się pojawia.
Jakiś pomysł, co z tym fantem zrobić?
---------------------------
Open Rails 1.3.1.4328
---------------------------
System.NullReferenceException: Odwołanie do obiektu nie zostało ustawione na wystąpienie obiektu.
w Orts.Viewer3D.TurntableShape.PrepareFrame(RenderFrame frame, ElapsedTime elapsedTime) w E:\Documents\Coding\Jenkins\jobs\Open Rails Stable\workspace\Source\RunActivity\Viewer3D\Shapes.cs:wiersz 1080
w Orts.Viewer3D.WorldFile.PrepareFrame(RenderFrame frame, ElapsedTime elapsedTime) w E:\Documents\Coding\Jenkins\jobs\Open Rails Stable\workspace\Source\RunActivity\Viewer3D\Scenery.cs:wiersz 611
w Orts.Viewer3D.SceneryDrawer.PrepareFrame(RenderFrame frame, ElapsedTime elapsedTime) w E:\Documents\Coding\Jenkins\jobs\Open Rails Stable\workspace\Source\RunActivity\Viewer3D\Scenery.cs:wiersz 211
w Orts.Viewer3D.World.PrepareFrame(RenderFrame frame, ElapsedTime elapsedTime) w E:\Documents\Coding\Jenkins\jobs\Open Rails Stable\workspace\Source\RunActivity\Viewer3D\World.cs:wiersz 194
w Orts.Viewer3D.Viewer.Update(RenderFrame frame, Single elapsedRealTime) w E:\Documents\Coding\Jenkins\jobs\Open Rails Stable\workspace\Source\RunActivity\Viewer3D\Viewer.cs:wiersz 796
w Orts.Viewer3D.Processes.GameStateViewer3D.Update(RenderFrame frame, Double totalRealSeconds) w E:\Documents\Coding\Jenkins\jobs\Open Rails Stable\workspace\Source\RunActivity\Viewer3D\Processes\GameStateViewer3D.cs:wiersz 121
w Orts.Viewer3D.Processes.UpdaterProcess.Update() w E:\Documents\Coding\Jenkins\jobs\Open Rails Stable\workspace\Source\RunActivity\Viewer3D\Processes\UpdaterProcess.cs:wiersz 128
w Orts.Viewer3D.Processes.UpdaterProcess.DoUpdate() w E:\Documents\Coding\Jenkins\jobs\Open Rails Stable\workspace\Source\RunActivity\Viewer3D\Processes\UpdaterProcess.cs:wiersz 108
---------------------------
OK
---------------------------
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|